آموزش و مشاوره تعالی سازمانی بر مبنای مدل EFQM
آموزش تعالی سازمانی و دریافت خدمات مشاوره تعالی سازمانی به توسعه نظام تعالی سازمانی کمک شایانی می کند.
تعالی سازمانی به کارکنان اجازه میدهد روابط علّی موجود بین عملکرد سازمان و نتایج بهدستآمده را درک کنند. این مدل شامل مجموعهای از سه عنصر منسجم است:
- مفاهیم بنیادین: مفاهیم بنیادین «اصول اساسی» را تعریف میکنند که شالودهی سرآمدی پایدار در هر سازمانی را شکل میدهند.
- معیارها: معیارها چهارچوبی فراهم میکنند که به سازمانها کمک میکند مفاهیم بنیادی و تفکر رادار را عملی سازند.
- منطق رادار: رادار در واقع ابزاری ساده اما قدرتمند برای تحریک بهبود سیستماتیک در تمام حوزههای سازمان است.
زیبایی الگوی سرآمدی EFQM این است که میتوان آن را برای هر سازمانی، صرفنظر از اندازه، بخش یا میزان رشدش بهکار گرفت. این مدل، غیرتجویزی است و چند مفهوم مختلف را در برمیگیرد. همچنین زبان مشترکی ارائه میدهد که کارکنان را قادر میسازد دانش و تجربهشان را بهشکل مؤثر، هم در داخل و هم بیرون سازمانشان بهاشتراک بگذارند.
- خودارزیابی بر اساس الگوی سرآمدی EFQM
- شناسایی و اولویت بندی پروژه های بهبود و تدوین برنامه های عملیاتی آنها
- راهبری پروژه های بهبود
- تدوین اظهارنامه های جوایز سرآمدی
- ایجاد آمادگی سازمانی جهت ارزیابی بیرونی
No products found which match your selection.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.